Trzynaście nawyków, które pomogą Ci dobrze zacząć dzień i zwiększyć produktywność, cz. 1.

Trzynaście nawyków, które pomogą Ci dobrze zacząć dzień i zwiększyć produktywnośćJeśli do tej pory Twoja produktywność była trochę jak wynik w rosyjskiej ruletce – uzależniona od szczęścia, poznaj te 13 nawyków, a zobaczysz, jak może zmienić się Twoje życie i wyniki w biznesie, już w przeciągu 7 dni.

 

Dziś, u progu nowego tygodnia, przygotowałam dla Ciebie mały prezent. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, managerem lub freelancerem, to z pewnością codziennie masz na głowie mnóstwo zadań do wykonania. Przygotować oferty dla klientów, obsłużyć klientów, których już masz, być może również zadbać o kontakt w Social Mediach, zająć się rodziną, czy życiem prywatnym. Większość z nas ma przed sobą mnóstwo do zrobienia, a biorąc pod uwagę tempo życia i ilość podłączeń on-line, ciężko czasem nad wszystkim zapanować.

Aby nieco ułatwić Ci pracę, przygotowałam małą ściągę:

 

Jak dobrze zacząć dzień, by być skuteczniejszym i zwiększyć swoją produktywność?

 

Zacznij dzień wieczorem!

#1 Podsumuj dzień – wypełnij Dziennik Osobistej Skuteczności

Dla niektórych może być to zaskakujące, ale najlepszą metodą na dobre wystartowanie rano, jest nic innego jak przygotowanie się do tego startu wieczorem. To, co warto zrobić w ramach takiego przygotowania to m.in. podsumowanie dnia. Nawet jeśli do tej pory nie planowałeś dnia jakoś specjalnie szczegółowo i nie miałeś swojej listy celów/ zadań/ czynności na dziś, to mimo wszystko, wykonaj właśnie dziś swoje pierwsze podsumowanie dnia.

Gorąco polecam zrobić to wg. schematu:

  1. Moje dzisiejsze sukcesy
  2. Moje lekcje
  3. Najważniejsze zadanie na jutro

 

#2 Zaplanuj jutrzejszy dzień – cele/ zadania/ czynności

Czyli wyznacz cele i wypisz zadania, które masz zrealizować. Oczywiście idealny do tego jest kalendarz z widokiem całego tygodnia i po prostu skorzystanie ze swoich celów tygodniowych aby stworzyć z nich cele dzienne, ale jeśli nie masz jeszcze celów tygodniowych, to po prostu odpowiedz sobie na pytanie:

Co chcę osiągnąć jutro? I wypisz te cele.

Być może składają się z mniejszych zadań, a te z jeszcze drobniejszych czynności – ważne aby mieć to wszystko na uwadze, bo najczęstszym powodem nierealizowania celów, jest właśnie zbyt ogólne podejście do ich realizacji. Brak szczegółów to z jednej strony zrobienie miejsca Wszechświatowi by działał, ale z drugiej to również duże straty czasu i puste przebiegi, które mogą Ci mocno utrudnić pracę.

 

#3 Zaplanuj ile czasu zajmą Ci poszczególne czynności

I to kwintesencja planowania dnia. Bo jeśli z góry wiesz, że wszystkie czynności na dany dzień zajmą Ci 20 godzin, a Ty masz do dyspozycji tylko 10, to jasne jest, że nie zrobisz wszystkiego. Warto mieć tą świadomość od razu i nie wkurzać się na siebie, gdy coś idzie nie tak, tylko odpowiednio wcześniej przewidzieć te proste elementy.

 

#4 Wybierz trzy najważniejsze cele/ zadania

Wiesz, że coś może pójść nie tak, wiesz, że mogą pojawić się niespodziewane wydarzenia, więc zawsze bądź przygotowany na to, by jeśli z jakiegoś powodu nie zrobisz wszystkiego z listy, mieć zrobione przynajmniej najważniejsze zadania.

Kieruj się priorytetami i zawsze zaczynaj od nich dzień.

 

#5 Zaplanuj przerwy w pracy

To element, którego większość ludzi nie planuje i przerwy robi albo spontanicznie, albo wtedy kiedy jest to wymuszone już przez ich organizm. O wiele lepiej będziesz funkcjonował, jeśli z góry przygotujesz się na to, by co 60/ 90 minut robić przerwę. Naukowcy sugerują 90 minutowe bloki zadań, a ja na bazie swojego doświadczenia mogę Ci je również zarekomendować. Dlatego jeśli możesz tak ułożyć swoją pracę, aby co 90 minut zrobić sobie 10-15 minutową przerwę to zrób tak.

 

#6 Przygotuj potrzebne na dany dzień rzeczy

Nie wiem czy pamiętasz z lat szkolnych takich uczniów, którzy przygotowywali swój plecak ze spakowanymi książkami dzień wcześniej. Byli i tacy, którzy przygotowywali ubrania na kolejny dzień i rano nie musieli się już nad tym, co na siebie włożyć i co z sobą zabrać, zastanawiać.

Nawet jeśli nie byłeś w gronie tych uczniów, to teraz zachęcam Cię do sprawdzenia, jakby to było być w gronie takich dorosłych.

A zatem jeśli już dokładnie wiesz, co masz jutro zrobić, gdzie, kiedy i z kim, to poświęć jeszcze dziś wieczorem 10 minut na to, aby przygotować sobie wszystkie potrzebne materiały na jutro. Nie masz pojęcia jaka to oszczędność czasu i jaki spokój będzie Ci od rana towarzyszył, gdy nie będziesz musiał poddawać się podejmowaniu decyzji w tym zakresie.

 

W psychologii funkcjonuje nawet pojęcie takie jak „zmęczenie decyzyjne”, które mówi, że każdy z nas ma ograniczoną zdolność podejmowania decyzji każdego dnia.

Twoja zdolność decyzyjna to jak słoik z maną, która przy każdej decyzji się wyczerpuje.

Po 10-15 decyzjach jesteśmy „wyczerpani”, co powoduje, że każda kolejna decyzja przychodzi nam z większym trudem. To m.in. dlatego ważne, strategiczne działania należy wykonywać rano oraz wprowadzić jak najwięcej rutynowych czynności do swojego dnia.

Także poświęć tych kilka minut wieczorem, na przygotowania do poranka, bo dzięki temu zaoszczędzisz swoją decyzyjną manę na ważniejsze sprawy niż „Co na siebie włożyć?” lub „Co zabrać na spotkanie?”

Jeżeli potrzebujesz w jakichś sposób przygotować się do spotkań, stworzyć jakieś materiały również warto zrobić to dzień wcześniej.

 

 

Na dziś tyle ode mnie, jeśli był to pomocny wpis – zostaw łapkę w górę, komentarz i/ lub podziel się nim ze znajomymi na Facebooku, bo to również dla nich będzie pomocna wskazówka.

 

 

Kolejna część już za kilka dni, więc jeśli chcesz o tym otrzymać priorytetowe powiadomienie – zostaw swój adres e-mail na dole tej strony i przy okazji odbierz bezpłatnie e-book „Koło Szczęścia™ Poznaj 12 sposobów jak w 3 miesiące osiągnąć szczęśliwsze i bogatsze życie!”, który dla Ciebie przygotowałam.