Jak z sukcesem wprowadzać nowe nawyki?

Chcesz dowiedzieć się:

=> jak możesz przyspieszyć osiąganie swoich celów?

=> jak skutecznie wprowadzać nowe nawyki?

=> jakie czynniki wewnętrzne i zewnętrzne decydują o tym, czy odnosisz sukces czy porażkę?

Czytaj dalej!

Dlaczego zdecydowana większość ludzi nie osiąga swoich celów?

Dlaczego nie realizują swoich (nie tylko) noworocznych postanowień?

Co sprawia, że tak często Ty sam, rezygnujesz szybciej, niż zdążysz wykonać pierwszy krok?

Głównym powodem powyższych niepowodzeń jest to, że ludzie najczęściej chcą wprowadzać zmiany metodą rewolucji a nie ewolucji. I choć, jak wiemy z kart historii, rewolucje bywały potrzebne i niosły czasem coś dobrego, to jednak były okupione wieloma stratami i krzywdą ludzi. Spójrz na siebie z perspektywy… czy nie jest tak, że i Ty, kiedy czujesz, że masz wprowadzać drastyczne zmiany, cięcia w swoim życiu, rezygnować z dnia na dzień z przyjemności, które uwielbiasz, mimo że na rzecz szczytnych wartości: zdrowia, relacji, bliskości, skuteczności, sukcesów, większych pieniędzy, komfortu życiowego, to jednak czujesz się trochę tak, jak mógł czuć się Ludwik XVI prowadzony na ścięcie? I niemalże dosłownie tracisz głowę na samą myśl o zmianach i wyrzeczeniach, które Cię czekają, w związku z nowym „zdrowszym”, „pracowitszym”, „bardziej zorganizowanym”, teoretycznie „lepszym” trybem życia? Niby wiesz, że przyniesie Ci to korzyść, niby wiesz, że „tak powinieneś”, że to będzie dla Ciebie „dobre”, a jednak już same te określenia sugerują, co na prawdę o tym myślisz. Co Twoja podświadomość ma w tej kwestii do powiedzenia.

Co Twoja podświadomość ma tak na prawdę do powiedzenia?!

Rozprawmy się z tym po kolei:

powinienem” – nic nie powinieneś. Tą drogą żaden cel nie będzie ekscytującą przygodą, żaden nowy nawyk nie będzie polem do zabawy i doświadczania, a wszystko sprowadzi się do niechcianego przymusu.

nowe nawyki są dobre” – tylko teoretycznie. Dla Ciebie, takiego jaki jesteś teraz dobre jest to, co jest teraz. Nawet jeśli jest „niedobre”.

lepszy tryb życia” – jak wyżej. Podświadomie doskonale wiesz, że będzie wymagał zmian, a zmiany w tym wypadku, jawią Ci się jako  rezygnacja z tego, co prawdopodobnie lubisz, na rzecz tego, co niekoniecznie uważasz za „ekscytującą przygodę”.

Czy to wszystko oznacza, że masz nie zajmować się wdrażaniem nowych nawyków?

Że masz porzucić zmiany i wieść życie zwykłego zjadacza chleba, który przeżyje swoje życie „jako tako”, którego jedyne uniesienia ograniczają się do unoszenia pilota od TV, a gimnastyka do przełączenia programu między „Ukrytą Prawdą”, „Dlaczego ja?”, a innym paradokumentalnym gniotem dla zabicia czasu?

Szkoda, że nikt nie wie jak go wskrzesić!

A potem ludzie żałują, że zmarnowali pół życia na bzdury, albo zazdroszczą tym, którzy spełniają swoje marzenia.

Sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Sam zdecyduj gdzie chcesz być.

Twoje życie jest w Twoich rękach, nikt nie jest bardziej za nie odpowiedzialny niż ty sam, zatem zdecyduj jak chcesz dalej funkcjonować.

Aby być tym, kim nigdy nie byłeś…

Aby mieć to, czego nigdy nie miałeś…

Aby żyć tak, jak nigdy nie żyłeś…

… idź drogą, którą nigdy nie szedłeś!

Nowe nawyki wymagają pracy nad sobą, rozwoju, chęci i gotowości do podjęcia zmian – jak wyglądałoby Twoje życie gdybyś się na to pokusił?

Być może, myślisz sobie teraz, że nie ma już dla Ciebie szansy, że to za trudne, że skoro tyle razy „próbowałeś”: schudnąć, zdrowiej się odżywiać, uprawiać regularnie sport, przestać palić, być bardziej zorganizowanym, uczyć się nowego języka, oszczędzać…  i się nie powiodło, to „po co próbować po raz kolejny?!”. Masz rację, próbować absolutnie nie warto. Warto natomiast poczynić świadome kroki ku nowemu, lepszemu życiu. Ku nowym lepszym standardom. Warto być jeszcze lepszą wersją siebie. Każdego dnia. Na nowo. Nawet jeśli wczoraj „nie wyszło”, nawet jeśli dziś miałeś „zły dzień”, wciąż masz szansę na nowe, prawdziwie lepsze, pełniejsze i wartościowsze życie. Według takich standardów, o jakich zawsze marzyłeś. Według takich standardów, jakimi kierują się ludzie, których postrzegasz jako „Ludzi Sukcesu”. Przecież każda z tych osób, jest dokładnie TAKA JAK TY! Ma dwie nogi, dwie ręce, wątrobę, śledzionę, mózg i parę innych części ciała. Może różni Was wiek, płeć, pochodzenie, warunki w jakich wyrastaliście i to, co dziś macie. Ale każdy, kto dziś jest Wielki, kiedyś też zaczynał. Bał się, podejmował wyzwania, popełniał błędy, rezygnował, uczył się, znowu podejmował wyzwania, znowu błędy, nauka itd, aż do dziś, kiedy możesz patrzeć na tą osobę i ją podziwiać!

Każdy człowiek, który dziś jest na szczycie przeszedł swoją wyjątkową drogę, więc skoro inni mogli, to czemu Ty miałbyś nie być kolejny?!

Czemu Ty nie miałbyś spełnić swoich marzeń?

Czemu Ty nie miałbyś zrealizować celów?

Czemu Ty nie miałbyś wieść swojego wymarzonego życia?!

TU, TERAZ, OD DZIŚ!

CZEMU?!

Masz to?

Słyszysz te głosy, które rozbrzmiewają w Twojej głowie?

Słyszysz motywację: „no właśnie! Czemu nie ja?! KTO jak nie ja?!”

czy słyszysz krytyka, który mówi „nie Ty, bo jesteś…

… za młody/ stary/ gruby/ chudy/ głupi/ mądry/ etc…”

Wiesz co?

Ludzie, których podziwiasz też czasem słyszą takie głosy. Ale oni wolą skupiać się na tych pierwszych. Oni wolą skupić się na tym co ich wspiera i na małych krokach, które mogą podjąć każdego dnia, aby przybliżyć się do swoich wymarzonych celów. Oni nauczyli się oswajać głos wewnętrznego krytyka i wykorzystywać ten, który ich motywuje.

I wiesz co jeszcze?

Ty też TAK możesz!

Czy wartości takie jak zdrowie, dobre relacje, satysfakcja z realizacji celów, kariera, pieniądze i poprawa życia w jednym z tych obszarów,  są dla Ciebie bardziej istotne niż komfort wynikający z aktualnej niewygody?

Jeśli tak, masz duże szanse przy odpowiednim wsparciu dokonać zmian.

Paradoksalnie bowiem, większość ludzi woli tkwić w niewygodzie, którą już zna, niż dokonywać zmian i uczyć się nowych przyzwyczajeń. To nie zła wola, to efekt pracy naszego mózgu, który wyposażony w specjalny program „ochrona przed nieznanym” (bardzo użyteczny, kiedy biegaliśmy między mamutami i tygrysami szablozębnymi), ma za zadanie chronić Cię przed tym, co wg niego niebezpieczne. A niebezpieczne jest dla mózgu to, co nowe i inne, bo wymaga od niego większego wysiłku, czyli właśnie upragnione przez nas zmiany.

Być może zastanawiasz się teraz:

„A co, jeśli ja na prawdę chcę i czuję, że potrzebne mi są zmiany?!”

Chęci i wiara w powodzenie jakiegokolwiek przedsięwzięcia, którego chcemy się podjąć są podstawą jego sukcesu. Dobra wiadomość jest taka, że możesz mieć mózg po swoje stronie, jeśli tylko w odpowiedni sposób nauczysz się nim zarządzać. Zarządzać w taki sposób, byś na myśl o swoich nowych postanowieniach, czuł przyjemność i miał techniki, którymi krok po kroku będziesz się do nich przybliżał. I m.in. tego będziesz mógł się uczyć biorąc udział w Programie Rozwoju Osobistego: Wiosenne Przebudzenie.

Co leży u podstaw skutecznej zmiany?

Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie rozważmy trzy najpopularniejsze postanowienia i cele:

Postanowienie/ Cel #1
Chcę zacząć zdrowo się odżywiać, zadbać o kondycję i wypracować zgrabną sylwetkę (schudnąć/ przytyć – w zależności od osoby).

Pomijając brak precyzji tak zapisanego celu (ale nie o tym dziś), bardzo istotne jest, co kryje się pod nim głębiej. Co, zgodnie z piramidą Diltsa (którą również szczegółowo omówimy na kursie), leży na poziomie przekonań i wartości u takiej osoby.

A co może leżeć?

Wariant A: Osoba lubi słodycze, fast foody, uważa, że nie ma czasu na gotowanie zdrowej żywności, że zdrowe żywienie jest drogie i jej na to nie stać, że liczenie kalorii jest męczące i w ogóle, że kalorie to takie małe istoty żyjące w szafie, które w nocy zaszywają ubrania tak, że stają się ciasne. Nie lubi sportu, woli leżeć na kanapie. Przejście na dietę kojarzy jej się z męką, wyrzeczeniami i jednym słowem „tragedią” życiową. Ma jednak świadomość, że bez wprowadzenia zmian będzie jeszcze gorzej (światełko w tunelu).

I tutaj pojawia się waga wartości i przekonań wspartych emocjami.

horizontal-2071306_1280

Na jednej szali Osoba A stawia zdrowy tryb życia, wraz z aktualnie kojarzonymi z nim wartościami, przekonaniami i emocjami, czyli: niechęć, tragedia, wyrzeczenia, przykra konieczność, trudności, etc

A na drugiej, opisanej jako „moje dotychczasowe piękne życie”, jest wprawdzie tłuszcz i brak kondycji, ale jest też niebywała przyjemność i rozkosz jedzenia słodyczy, relaks i odstresowanie się (tak, tak niektórzy zajadają problemy) oraz spełnianie swoich zachcianek.

Co przeważy?

Oczywistym jest, że przy takim podejściu do sprawy szala ze starymi nawykami.

horizontal-2071320_1280

Choćby nie wiem jak bardzo racjonalne były argumenty tej osoby nt. walorów zdrowotnych zmiany, dopóki nie zacznie na prawdę czuć, że zdrowie jest ważne, że jedzenie zdrowych posiłków może być dla niej bardziej wartościowym doświadczeniem niż szybkość fast fooda, że regularne uprawianie sportu i dobra sylwetka dają więcej satysfakcji niż oponka, będzie się miotać i męczyć ze swoim postanowieniem.

Jak sytuacja mogłaby się zmienić, gdyby przekonania dla nowych nawyków były wspierające?

I jakie to przekonania?

Wariant B: Osoba ma problemy z wagą, etc, jednak przedkłada zdrowie na pierwsze miejsce, ponad ewentualną niewygodę i konieczność reorganizacji swojego życia. Wie i czuje, że nowe nawyki będą dla niej dobre. Chce eksperymentować, podchodzi do zmian z nastawieniem „sprawdzę to”. Czuje całą sobą jak fit ciało i dobra kondycja mogą niesamowicie pozytywnie wpłynąć na jej życie osobiste poprawiając m.in. pewność siebie i relacje (poprzez wyobrażenie sobie jak np. spotyka wymarzonego partnera/ partnerkę, kusi go i uwodzi, zakochują się w sobie i przeżywają mnóstwo cudownych chwil). Jak biznes zaczyna się kręcić, bo stała się bardziej systematyczna w codziennych działaniach i konsekwentna w realizacji celów.

Jednocześnie łączy stare nawyki z bólem, cierpieniem, brakiem osobistej estetyki, niechęcią.

Jak waga wartości i przekonań zachowałaby się w tej sytuacji?

horizontal-2071315_1280

Dokładnie tak, przeważy nowy nawyk. Z właściwym nastawieniem jesteśmy w stanie osiągnąć większość z tego, co chcemy w życiu osiągnąć.

Chcesz popracować nad swoim nastawieniem do nowych nawyków i zmian, aby było jeszcze bardziej wspierające?

Postanowienie/ Cel #2
Chcę rozpocząć naukę nowego języka obcego/ biegle mówić w jakimś języku/ zapisać się na kurs salsy/ etc.

Ileż to razy słyszałeś od swoich znajomych, że chcą się uczyć jakiegoś języka. Że w tym roku to już na pewno. Że „muszą”, bo potrzebne im to w pracy, albo nie potrzebne w pracy, ale że chcieliby zyskać swobodę porozumiewania się np. po angielsku, kiedy pojadą na wakacje. Na prawdę?

Wrzućmy to na wagę wartości i przekonań i sprawdźmy dlaczego wdrożenie takiego postanowienia może „nie wychodzić” i jakie przekonania ukształtować, aby zakończyło się sukcesem:

horizontal-2071305_1280

Wariant A: nowy nawyk jest kojarzony z ciężką pracą, oraz przekonaniami „chciałbym, ale nie mam czasu się uczyć”, „nie mam talentu do języków”, „wiem, że powinienem, ale nie chce mi się”, „to wymaga systematyczności, a ja nie jestem systematyczny”, „nie mam serca do nauki”, etc. Jest kojarzony z koniecznością nauki, a wartości i emocje, które mu towarzyszą to: trudności, wyrzeczenia, niechęć, złość, zwątpienie we własne możliwości.

Wariant B – wspierający: kojarzysz efekt, który chcesz osiągnąć, czyli płynne porozumiewanie się w języku obcym z przyjemnością, satysfakcją z siebie, poczuciem dumy z własnych umiejętności, sukcesem w budowaniu nowych relacji, czujesz już i widzisz siebie jak w gronie znajomych na wakacjach jesteś śmiały w kontaktach z nowo poznanymi osobami z zagranicy i cieszysz się z nowych międzynarodowych relacji.

Widzisz już jak to działa?

Jak możesz pomóc sobie w osiąganiu nowych celów, zmieniając swoje nastawienie?

Podsumowując:

Jakie mają być nowe nawyki aby były skuteczne:

=> mają dawać korzyści na poziomie emocji, przekonań i wartości

=> nowa wizja życia, czy też codziennych zachowań ma być ekscytująca i przyjemna

=> mamy czuć się dobrze z myślą o czekających nas aktywnościach

=> idealnie gdybyś nie mógł się ich doczekać!

Jak widzisz to działania, które możesz wykonać sam już na etapie wyznaczania celów.

Możesz też skorzystać ze wsparcia, które na Ciebie czeka i dołączyć do osób, które zapisały się już na jedyny taki Program Rozwoju Osobistego: Wiosenne Przebudzenie!, który doprowadzi Cię do upragnionych skutków tj. realizacji celów i nowych postanowień: SZYBCIEJ, SKUTECZNIEJ I Z WIĘKSZĄ ŁATWOŚCIĄ.

Postanowienie/ Cel #3
Nad czym Ty chcesz w nadchodzących miesiącach popracować?
Który lub które z poniższych obszarów chcesz udoskonalić?
  1. Zdrowie
  2. Kondycja fizyczna
  3. Emocje
  4. Duchowość
  5. Rozwój
  6. Czas wolny
  7. Partner
  8. Rodzina
  9. Przyjaciele
  10. Otoczenie
  11. Kariera
  12. Finanse

Jeśli wybrałeś już swoje obszary, pomyśl, co takiego chcesz wprowadzić w życie, aby czuć się lepiej?

Jakie efekty chcesz uzyskać za trzy miesiące?

Jak będziesz wyglądać?

Jak się czuć?

Jak cudowną relację rozwijać ze swoim Partnerem/ Partnerką?

W którym kierunku będą postępowały Twoje kroki na ścieżce Kariery?

Jak będzie wyglądać Twoja sytuacja finansowa?

To niezwykle ważne, aby rozpoczynać drogę do celu z wizją końca.

To, co m.in. pomaga w realizacji celu i wprowadzania nowego nawyku to:

  • wspierające środowisko (łatwiej osiągać cel w gronie ludzi o podobnych zainteresowaniach i zmotywowanych)

  • mentor, który przeszedł swoją drogę i praktykuje metody, których i Ty chcesz się nauczyć

  • małe kroki, które będziesz systematycznie stawiać na swojej drodze do celu, byś czuł, że jesteś w stanie je postawić

  • wyzwania, które pomogą Ci się sprawdzić, będą motywujące, a ich realizacja da Ci satysfakcję i dodatkową moc do działania

  • jasny program realizacji celu i wprowadzania nowych nawyków

  • oraz sprawny system autoweryfikacji postępów.

To wszystko i jeszcze więcej znajdziesz podczas przygotowanego dla Ciebie Programu Rozwoju Osobistego: Wiosenne Przebudzenie! na który możesz zapisać się już TERAZ!

Programu, dzięki któremu przejdziesz drogę z punktu A, z miejsca w którym jesteś, do punktu B, wprost na autostradzie do Twojego wymarzonego życia.

Jakie korzyści odniesiesz biorąc udział w PRO: Wiosenne Przebudzenie!

  • Ruszysz z miejsca z jasną wizją, klarownym celem i konkretnym planem

  • Zaczniesz działać jak ludzie, których podziwiasz

  • Dostaniesz wskazówki jak krok po kroku przejść metamorfozę osobowości

  • W zależności od potrzeb zrealizujesz od jednego do kilku swoich celów

  • Wypracujesz efekty, o jakich do tej pory być może tylko marzyłeś

  • Będziesz miał rezultaty, które zadziwią Ciebie i Twoich najbliższych

  • Zmienisz swoje nawyki mentalne

  • Nauczysz się myślenia wspierającego wprowadzanie nowych, pożytecznych nawyków

  • Częściej będziesz z siebie dumny i będziesz mógł się chwalić

  • Twój dzień będzie bardziej ekscytujący

  • Zaczniesz prowadzić nowe, lepsze życie <3

Prócz nowych nawyków, realizacji celów i zmiany stylu życia na bardziej korzystny dla Ciebie, zwiększysz swoją:

  • systematyczność

  • konsekwencję

  • pewność siebie

  • poczucie własnej wartości

  • satysfakcję z życia

  • poczucie szczęścia

i sam zobaczysz, co jeszcze! 😉

Jak wygląda logistyka Programu Rozwoju Osobistego: Wiosenne Przebudzenie!

1.Czas: 12 spotkań on-line i video, każdy poniedziałek* w godz. 20.30 – 22.00

+ BONUS # 1 Webinar wprowadzający „Gdzie jest szczęście?” o wartości 97 zł

START KURSU: 26.03.2018r.!

*spotykamy się on-line co poniedziałek – dokładne daty zostaną podane na pierwszym spotkaniu.

** w przypadku braku możliwości uczestnictwa w jednym spotkaniu – możliwość kontynuacji kursu

2. Miejsce: dowolne na świecie, w którym będziesz miał dostęp do internetu, ciszę i spokój, aby aktywnie uczestniczyć w warsztatach i wziąć z nich dla siebie jak najwięcej

+ BONUS # 2 Dostęp do tajnej grupy na Facebook’u – wyłącznie dla Uczestników PRO, z której będziesz mógł czerpać wiedzę i inspirację, wartość: BEZCENNE

3. Materiały:

+ BONUS # 3 Specjalnie przygotowany Zestaw 12 WorkBook’ów o łącznej wartości 77 zł

WorkBooki będziesz otrzymywał przed każdym spotkaniem na swojego maila, abyś mógł przygotować się do warsztatów. Nie potrzebujesz żadnego zeszytu, na wszystko będzie przygotowane miejsce w przesyłanych Zeszytach Ćwiczeń

+ BONUS # 4 E-book „Mistrzowskie Wystąpienia, czyli jak mówić, by ludzie chcieli Cię słuchać” o wartości 24,90 zł

+ BONUS # 5 E-book „Obudź w sobie lidera” o wartości 24,90 zł

4. Inwestycja:

Standardowa cena PRO: Wiosenne Przebudzenie!

wynosi 997 zł

DZIŚ dla Ciebie PRO: Wiosenne Przebudzenie!

w cenie 497 zł

za CAŁY trzymiesięczny warsztat!

To inwestycja 5,92 zł w siebie dziennie!

CHCĘ DOSTĘP DO KURSU i BONUSÓW!

Promocyjna cena obowiązuje tylko do 10.03.2018r. lub wyczerpania limitu miejsc!

+ BONUS # 6 dla pierwszych 3 osób:

Indywidualne 30- minutowe konsultacje Twojego celu

o wartości 150  zł

Łączna WARTOŚĆ BONUSÓW  373,80 zł!

LIMIT UCZESTNIKÓW PRO: 10 osób.

CHCĘ DOSTĘP DO KURSU i BONUSÓW!

bienia klasa mały kwadratPROWADZĄCA WARSZTATY:

Magdalena Bienia – pomysłodawczyni, autorka i wydawca książki Kalendarz Biznesowy „Projekt Twoje Życie”. Właścicielka Instytutu Kreowania Osobowości. Organizatorka licznych klubów rozwoju (m.in. Klubu Rozwoju Przedsiębiorcy prowadzonego on-line). Twórczyni kompleksowego systemu rozwoju i zwiększania osobistej efektywności Bridge Success System™. Autorka trzech e-booków. Przedsiębiorca z 14- letnim doświadczeniem. Pasjonatka zdrowego stylu życia i holistycznego podejścia do człowieka.